Tari̇hi̇n İzi̇ni̇ Süren Japon Prensesi̇ Aki̇ko, Şanlıurfa'da | Reha AJANS | KENTİN GÖZÜ KULAĞI | HABERLER
Gündem

Tarihin İzini Süren Japon Prensesi Akiko, Şanlıurfa'da

Tarihin İzini Süren Japon Prensesi Akiko, Şanlıurfa'da

Tarihin İzini Süren Japon Prensesi Akiko, Şanlıurfa'da

 

Japon Prensesi Akiko Mikasa, Türkiye programı kapsamında başkent Ankara'yı ziyaret etti. Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi'nde önemli bir sergiyi gezdi. Prenses'in Şanlıurfa ziyaretinde T.B.M.M Başkanı ve Şanlıurfa Milletvekili Bekir Bozdağ'ın büyük emeği olduğu öğrenildi.

Prenses'ten "Arkeolojinin Altın Çağı"na Yolculuk

Arkeoloji ve sanat tarihine olan ilgisiyle bilinen Prenses Akiko, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile birlikte "Bir Vizyonun Doğuşu:

Geleceğe Miras Projesi – Arkeolojinin Altın Çağı" sergisini gezdi. Anadolu'nun 12 bin yıllık geçmişine ışık tutan Göbeklitepe ve Karahantepe gibi önemli arkeolojik buluntular hakkında bilgi alan Prenses, özellikle dijital sunumlara ve eserlere yoğun ilgi gösterdi.

"Bir Vizyonun Doğuşu: Geleceğe Miras Projesi – Arkeolojinin Altın Çağı" sergisi, Türkiye'nin son yıllarda arkeoloji ve müzecilik alanında gerçekleştirdiği atılımı gözler önüne seriyor. Bu sergi, aynı zamanda Türkiye'nin uluslararası kültürel diplomasi alanındaki güçlü konumunu da simgeliyor.

Elveda Hiroşima'yı kaleme almış Eğitimci Yazar Mehmet Karadağ bu ziyaret kapsamında tarihin sıfır noktası Göbeklitepe'ye ev sahipliği yapan Şanlıurfa ve Hiroşima kardeş şehir olma projesinin dünya barışı adına anlam teşkil edeceğini belirtti.

İsrail'in hali hazırda dünyayı kana bulayan kanlı politikasına cevap niteliğinde olacak ve dünya barışının tesisinde Türkiye'nin rolüne büyük katkı sağlayacak olan Kardeş Şehir Projesi'nin önemini vurgulayan Karadağ bu eserinin Japonca'ya ve İngilizce'ye çevrilmesi için çalışmalarını yoğunlaştırmış durumda.

Kitapta Japonya'da 2.Dünya Savaşı sırasında atom bombası ile birçok öğrencisini kaybeden Bayan Kimena hayatta kalan öğrencileri ile Anka Kuşu gibi tarihi küllerinden yeniden yazmış ve Japonya'nın tekrar ayağa kalkması için göstermiş olduğu mücadele anlatılmaktadır.

Bayan Kimena öğrencilerine intikam ve nefret yerine sevgi ve barışı öğütleyen bir karakter olarak ortaya çıkmaktadır. Bu tür ziyaretlerin söz uçar yazı kalır darbı meselinden hareketle pekişmesinde kitapların kalıcı etkisi yadsınamamaktadır.