BEP’li Öğrenciler Sınıflara Eşit Dağıtılmalı: Veliler ve Öğretmenler Zor Durumda
Yeni eğitim-öğretim yılında 1. ve 2. sınıflarda sınıf değiştirme yönetmeliği zorlaştırılırken, bu uygulama bazı okullarda önemli sorunları beraberinde getirdi. e-Okul sisteminin kaynaştırma öğrencilerini (BEP’li öğrenciler) net biçimde göstermemesi nedeniyle, bazı sınıflarda yönetmeliğe aykırı şekilde üçten fazla BEP’li öğrencinin bulunduğu tespit edildi.
Bu durum, hem öğrenciler hem de öğretmenler açısından eğitim sürecinde dengesizliklere yol açıyor. Bazı sınıflarda birden fazla özel gereksinimli öğrencinin bir arada bulunması, öğretmenin bireysel ilgisini zorlaştırırken sınıf içi verimliliği de olumsuz etkiliyor. Veliler, çocuklarının bu yoğunluk yaşanan sınıflardan alınması için okul idarelerine başvuruda bulunmaya başladı.
Okul rehber öğretmenleri ise yaşanan sorunların çözümü için yoğun bir çaba sarf ediyor. Ancak mevcut yönetmelik sınıf değişikliklerini sınırlandırdığı için, idarelerin bu konuda adım atması güçleşmiş durumda. Eğitimciler, yaşanan sıkıntıların giderilmesi için BEP’li öğrencilerin sınıflara daha dengeli bir şekilde dağıtılması gerektiğini vurguluyor.
Uzmanlar, özel eğitim yönetmeliğine göre bir sınıfta öğrenciler birer olacak şekilde eşit dağtım yaptıktan sonra en fazla iki kaynaştırma öğrencisinin bulunması gerektiğini hatırlatarak, bu sayının aşılmasının hem öğretim kalitesini hem de öğrencilerin bireysel gelişimini olumsuz etkilediğini belirtiyor. Mevcut uygulamada eokul bepli öğrencileri görmediği için bir sınıfta BEPli öğrenci sayısı sınırlandırılamıyor. Bazı sınıflarda hiç yokken bazı sınıflarda bu sayı üçü geçip sınıfta önü alanamayan sorunlara yolaçabilmektedir.
Eğitim camiası, Milli Eğitim Bakanlığı’ndan bu konuda daha net bir düzenleme yapılmasını ve e-Okul sisteminde BEP’li öğrencilerin görünür hâle getirilmesini talep ediyor. Böylece hem yönetmeliklere uygunluk sağlanabilecek hem de öğrencilerin eğitim hakkı daha adil bir biçimde korunmuş olacak.
