BEP’li Öğrencilerde Dengesizlik: E-Okul Sistemi Sorunu Velileri ve Öğretmenleri Zorluyor
Şanlıurfa başta olmak üzere birçok ilde, BEP’li (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı uygulanan kaynaştırma öğrencileri) ile ilgili ciddi bir dengesizlik yaşanıyor. Özellikle 1. ve 2. sınıf düzeylerinde e-Okul sisteminin bu öğrencileri doğru şekilde tespit edememesi, sınıflar arasında büyük bir eşitsizliğe yol açtı.
Bazı sınıflarda hiç BEP’li öğrenci bulunmazken, bazı sınıflarda 3 ila 5 arası kaynaştırma öğrencisinin aynı anda eğitim görmesi hem öğretmenlerin hem de velilerin tepkisine neden oluyor. Bu durum, sınıf içi dengeyi bozarken eğitim kalitesini de olumsuz etkiliyor.
Sorun Giderek Büyüyor
Veliler ve öğretmenler, söz konusu sorunun bir yıldır devam ettiğini ve her geçen dönem daha da arttığını belirtiyor. Özellikle küçük yaş gruplarında bu tür dengesizliklerin öğrencilerin gelişimini olumsuz etkilediğini vurgulayan eğitimciler, eşit dağılım ilkesinin sistemsel hatalar nedeniyle ihlal edildiğini ifade ediyor.
CİMER ve Bakanlığa Defalarca Bildirildi
Sorun, hem okul yönetimleri hem de veliler tarafından CİMER ve Milli Eğitim Bakanlığı’na birçok kez iletilmesine rağmen, şu ana kadar kalıcı bir çözüm getirilemedi. Öğretmenler, sistemin otomatik yerleştirme algoritmasının BEP verilerini doğru okumadığını, bu nedenle de bazı sınıflarda “yoğunlaşma”, bazılarında ise “hiç BEP’li öğrenci bulunmama” durumu yaşandığını söylüyor.
Eğitimde Eşitlik Talebi
Uzmanlar, her öğrencinin ihtiyaçlarına uygun bir öğrenme ortamı oluşturulabilmesi için BEP’li öğrencilerin sınıflara dengeli şekilde dağıtılması gerektiğini vurguluyor. Veliler ise bu soruna acil çözüm getirilmesini, aksi halde çocuklarının eğitim hakkının zedelendiğini dile getiriyor.
Eğitim camiası, sistemdeki bu teknik hatanın düzeltilerek eşit ve adil bir dağılımın sağlanmasını talep ediyor.
