E-Okul’da BEP’li Öğrenci Dağılımı Mağdur Ediyor
Sınıflarda Eşitsizlik İddiası Velileri ve Eğitimcileri Endişelendirdi
Şanlıurfa’da bazı okullarda Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamındaki öğrencilerin sınıflara eşit şekilde dağıtılmadığı iddiaları, eğitimciler ve veliler arasında büyük tartışma yarattı. Öğretmenler, sınıf dengelerinin bozulduğunu ve bunun hem BEP’li öğrencilerin hem de diğer öğrencilerin eğitim sürecini olumsuz etkilediğini belirtiyor.
“Bazı sınıflarda 4 BEP’li öğrenci var, bazılarında hiç yok”
Eğitimcilerden alınan bilgilere göre, e-Okul sistemi üzerinden yapılan yerleştirmelerde bazı sınıflarda birden fazla BEP’li öğrenci bulunurken, diğer sınıflarda hiçbir BEP kapsamındaki öğrenci yer almıyor. Özellikle zaten kalabalık olan sınıflarda bu durumun öğretmenlerin iş yükünü artırdığı ifade ediliyor.
Uzmanlar: “Dengeli yerleştirme şart”
Ö special eğitim uzmanları, dağılım dengesi sağlanmadan yapılan yerleştirmelerin ciddi sorunlara yol açtığını belirterek şu tespitlerde bulunuyor:
-
Öğretmen tüm öğrencilere yeterince zaman ayıramıyor.
-
BEP’li öğrencilerin bireysel ihtiyaçları karşılanamıyor.
-
Sınıflar arasında akademik farklar büyüyor.
-
Öğrencilerin uyum ve gelişim süreçleri olumsuz etkileniyor.
Uzmanlar, BEP’li öğrencilerin hem kendi gelişimleri hem de diğer öğrencilerin eğitim hakkı açısından dengeli bir şekilde sınıflara dağıtılması gerektiğini vurguluyor.
Veliler: “Eşitlik istiyoruz”
Bazı veliler, çocuklarının sınıflarında BEP kapsamındaki öğrenci sayısının diğer sınıflara göre çok daha fazla olduğunu belirterek adaletli bir dağıtım talep ediyor. Veliler, “Biz özel eğitime karşı değiliz. Tam tersine her çocuğun kaliteli eğitim almasını istiyoruz. Ama yükün eşit dağılması gerekiyor” diyerek sistemin yeniden gözden geçirilmesini istiyor.
MEB’den adım bekleniyor
Eğitim camiası, dağıtımın e-Okul sisteminden tamamen otomatik değil, öğrencilerin ihtiyaçları ve sınıf dengeleri analiz edilerek yapılması gerektiğini savunuyor. Konuya ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmazken, öğretmenler ve veliler yapılacak düzenlemenin hem öğrenciler hem de okul idareleri açısından rahatlatıcı olacağını ifade ediyor.
Çözüm çok basit ama yapılmıyor: Sisteme yeni bir modül eklenip kaynaştırma öğrencilerinin her sınıfa eşit ve adil dağıtılması.
