Almanya’da İlköğretimde Alarm: 1100 Öğretmen Açık Mektup Yayımladı
Hessen, Almanya – Hessen eyaletinde 1100 öğretmenin imzasını taşıyan açık mektup, Almanya’da ilköğretimde ciddi bir sorun olduğunu ortaya koydu. Öğretmenler, birçok çocuğun temel becerileri kazanamadığını belirterek, eğitim sisteminde alarm verildiğini ifade etti.
Eğitim ve Bilim Sendikası üyesi öğretmenler tarafından hazırlanan beş sayfalık raporda, öğrencilerin okul hayatına başlarken temel becerilerden yoksun olduğu vurgulandı. Rapor, Hessen Eğitim Bakanlığı’na Çarşamba günü teslim edildi.
Temel Beceri Eksiklikleri
Rapor, ilkokul öğrencilerinin kalem tutmakta, ayakkabı bağlamakta veya uzun süre odaklanmakta zorlandığını ortaya koydu. Ayrıca kesme, yapıştırma gibi basit görevlerde ve düzenli çalışma, kurallara uyma, dinleme, düşünme ve soru sorma becerilerinde azalma olduğu belirtildi.
Bazı öğrencilerin tuvalet alışkanlıklarını kazanamamış olması da raporda dikkat çekici bir konu olarak yer aldı. Eğitim ve Bilim Sendikası temsilcileri, öğretmenlerin bu durumla sıkça karşılaştığını ifade etti.
Öğretmenler ve Uzman Talepleri
Öğretmenler, sınıflardaki öğrenci sayısının azaltılması ve daha fazla öğretmen ile psikolog atanmasını talep ediyor. Raporda, okulların göç, savaş travmaları ve sosyal sorunlar gibi toplumsal yükleri de üstlendiği, bu nedenle sosyal hizmet uzmanı ve psikolog desteğinin önem taşıdığı vurgulandı.
Kaynak:artı +49
